Hoe werkt het voor opdrachtgevers?

Hoe werkt het voor vakmannen?

Jouw bedrijf gratis inschrijven

Eenvoudig en snel nieuwe klussen vinden

Stap 1

Klik op "Bedrijf inschrijven" en vul je bedrijfsgegevens in

Stap 2

Je ontvangt direct een mail ter bevestiging

Stap 3

Je biedt op een aangeboden klus

Voordelen:

  • Geen verplichtingen
  • Gratis klussen vinden
  • Gratis reclame
  • Gratis eigen bedrijfspagina met fotogalerij (voorbeeld)
  • Eenvoudig in gebruik
  • Eén vaste lage all-in prijs als je voor een Pro abonnement kiest
  • Met een Klusbode Pro abonnement kun onbeperkt reageren op klussen

Vraag en antwoord

Spelregels

+ Is de opdrachtgever verplicht om met de laagste bieder in zee te gaan?

Nee, De opdrachtgever beslist te allen tijden zelf of je een deal wilt sluiten en met wie je in zee wilt gaan.

+ Mag ik een afspraak maken met de opdrachtgever?

Ja, graag zelfs! Het is voor beide partijen belangrijk om alle details helder te hebben.

+ Biedingen in- of exclusief BTW?

Alle biedingen zijn inclusief BTW.

Opdrachten

+ Ik wil een klus plaatsen. Hoe doe ik dat?

Klik op het tabblad "Klus plaatsen" en vul het eenvoudige formulier in. Jouw gegevens worden niet openbaar gemaakt. Alleen het door jou gekozen bedrijf krijgt je contactgegevens. Alles is geheel gratis zonder een addertje onder het gras.

+ Wat kost het plaatsen van een opdracht op KlusBode?

Het plaatsen van een opdracht op KlusBode is geheel gratis en vrijblijvend. Je betaalt ook geen kosten wanneer je een deal sluit via onze site.

+ Kan ik als bedrijf ook gratis opdrachten plaatsen?

Ja. Het plaatsen van opdrachten is voor iedereen gratis. Aannemers plaatsen bijvoorbeeld klussen om goede vakmannen te vinden voor een bepaalde klus. Dit kan echter niet onder je inschrijving als bedrijf. Je dient je hiervoor opnieuw in te schrijven als opdrachtgever.

Bedrijven

+ Is een bod bindend?

Nee, een bod is niet bindend daar deze vaak zonder alle details wordt gedaan. Wel is het van belang om een reëel bod te doen zodat er in een later stadium niet wordt afgehaakt door de opdrachtgever.

+ Kan ik mijn bod intrekken?

Ja. Dit kan zolang het bod nog niet is geaccepteerd.
Na het inloggen kunt je jouw "Bod verwijderen" in het overzicht van "Biedingen".

+ Heeft een bedrijf met een gratis inschrijving dezelfde mogelijkheden met een klusbode pro abonnement?

Nee, een gratis inschrijving biedt een beperkt gebruik van Klusbode. Zo wordt er geen support geboden, kan er maar beperkt worden geboden op klussen, kunnen er geen privéberichten worden verstuurd en ontvang je geen e-mails bij nieuwe klussen.

+ Kan een beoordeling (door Klusbode) worden verwijderd/aangepast?

Nee, een beoordeling wordt niet door Klusbode verwijderd/aangepast.

+ Wanneer kan de aanbieder van de klus een bod accepteren?

De aanbieder van de klus (=opdrachtgever) beslist wanneer en aan welk bedrijf hij/zij de opdracht uitbesteedt. De aanbieder van de klus kan dus ook besluiten een deal te sluiten vóórdat de looptijd van de opdracht voorbij is.

Tot het laatste moment wachten met het uitbrengen van een bod heeft dus geen zin.

+ Op welke opdrachten heb ik geboden?

Na het inloggen kunt je al je biedingen en de status hiervan vinden onder "Biedingen"

+ Welke reacties op een klus zijn toegestaan?

Het is de bedoeling dat u bij het reageren op een opdracht inhoudelijk ingaat op of vragen stelt over het werk. Het versturen van berichten met als doel om aandacht te vestigen op uw bedrijf is niet toegestaan.

De klant die een opdracht plaatst wil biedingen ontvangen. Wanneer de klant onvoldoende informatie heeft gegeven om een bod uit te brengen, kunt u hierover gerichte vragen stellen. Vervolgens kun je desgewenst verzoeken om een afspraak, zodat je het werk ter plaatse kunt opnemen.

Het sturen van beledigende, verontrustende, grievende, kwetsende of anderszins ongewenste berichten is streng verboden en leidt royering.

Inloggen

+ Wachtwoord kwijt?

Klik op de kleine blauwe link rechts op het scherm "Wachtwoord?" en volg de instructies.

+ Gebruikersnaam kwijt?

Klik op de kleine blawuwe link rechts op het scherm "Gebruikersnaam?" en volg de instructies.

+ Toch problemen met inloggen?

- Je hebt de door ons toegestuurde activerings-email niet geretourneerd
- "Caps lock" staat nu aan of stond aan bij het opgeven van uw wachtwoord
- Account is geblokkeerd i.v.m. misbruik in het verleden
- Anders: Neem contact met ons op en we zoeken het snel uit